martes, 7 de septiembre de 2021

COMENCEM EL CURS

Primer dia de classe








Bon dia, com ja sabeu és moment de continuar el viatge que vam començar en 1er de PRIMÀRIA. A mi m'agrada comparar la vida amb un vaixell que sarpa d'un port i s'endinsa a la mar sense saber ben be què va a passar al llarg del camí. Si aprofitem el temps estic segur que en el transcurs del nostre viatge omplirem la nostra vida d'experiències i coneixement. Quan preparem un viatge sempre pensem en un destí i en una finalitat. La finalitat d’aquest sou vosaltres, la vostra educació,... El curs comença i és bon moment per reflexionar sobre quins són els nostres objectius i lluitar per ells. Jo, Ferran, tinc la sort d’acompanyar-vos en aquest trajecte i no em queda més que desitjar-vos un ¡BON VIATGE!

QUINS SÓN ELS NOSTRES OBJECTIUS?

CREIEU QUE ELS PODEM ACONSEGUIR?

ENCARA QUE EL NOSTRE VAIXELL SIGA...

POBRE O VELL

I SI ÉS 
RIC I MODERN

 

I SI TENIM BON ORATGE (BONA SORT,...)

I QUÉ FEM SI NO TENIM BON ORATGE

I QUÉ TAL AMB ELS PIRATES (ELS ANIRÀ BÉ?)

EN QUALSEVOL CAS HEM DE PENSAR QUE HEM DE SER REALISTES

I TINDRE CURA...














1. Presentació.


     - Ens presentem i diguem breument què esperem d'aquest curs i què li oferim; és a dir: què volem aconseguir en aquest curs i què podem aportar als altres?

      

    - Dinàmiques de grup.



  • YO SÓC... ( Cadascú escriurà en una targeta la classe de persona que és, sense escriure el seu nom i, amb 6 úniques paraules. El mestre numera les targetes i les fica a la paret. Cada alumne, amb una fulla tracta d'endevinar de què persona és cada descripció. Posteriorment ens posem d'acord sobre a quí pertany cada descripció aportant els motius). 
      Reflexions:

- Ha sigut difícil descriure'ns només amb 6 paraules?
- I si solament puguerem descriure'ns amb 3 paraules? Quines             triaríem?
- Vos han reconegut facilment els vostres companys?
- Heu encertat molts companys?
- Podeu afirmar que us conegueu be?

       Conclusions:
- És diferent la forma en que ens veiem nosaltres mateixos a com ens veuen els demés.
- A vegades mostrem molt menys del que som i no permetem que els altres ens puguen conéixer millor.
- És important mostrar el millor que tenim als demés per tal que milloren les nostres relacions amb els altres.

       




  • EN BUSCA DE…(Cadascú amb aquesta fitxa busca entre els companys…)
    1
    Algú/na que gaste el mateix nombre de peu que tu……………..

    2
    Algú/na a qui li agraden més les mates que el Coneixement del medi…………...

    3
    Algú/na que tinga un caràcter o forma de ser paregut a tu…….

    4
    Algú/na que tinga el seu aniversari el mateix mes que tu……...

    5
    Algú/na que li agrade ajudar i es preocupe pels companys…….

    6
    Algú/na que necessite carinyo….. dona-li un abraç….

    7
    Una persona, inventeu una consigna i …...¡CRIDEU-LA!

    8
    Algú/na que practique el mateix esport que tu…………………..

    9
    Algú/na que estiga nerviós pel començament del curs………..

    10
    Algú/na que li agraden els massatges…..fes-li un…………...



    • T’AGRADEN ELS TEUS VEÏNS??? (Sentats en cercle menys un que pregunta a un altre ...“T’agraden els teus veïns?”...
    si la resposta és “si” es corren un seient a l’esquerra
    “   “         “        “  “si” x2   es corren un seient a la dreta
    “   “         “        “  “si” x3   es camvien tots de lloc a la vegada
    “   “         “        “  “no”...aquest ha de dir, rápidament, quines dos persones han d’ocupar els llocs dels seus costats. Paga qui es queda sense cadira.


    • LIMÓN-LIMÓN (Sentados en círculo menos uno que se acerca a otro y le dice: …..limón-limón…. ha de nombrar al de su derecha
        …..naranja-naranja….ha de nombrar al de su izquierda
        …..fresón-freson… ha de nombrar a quien señale
        ….cesta de frutas...todos se cambian de sitio
        (paga o pasa al centro quien se equivoca)


    2. Comentem les vacances d’estiu (redacció).

        - Llocs visitats,
        - Millor experiència.
        - Has conegut amics nous?
        - Comences amb il·lusió el nou curs?
        - Qué esperes d’aquest curs?
        - Qué esperes del teu tutor?
        - Com t’agradaria que foren les classes?

    3. Objectiu general: OBERTS AL MÓN, 20 ANYS D'ERASMUS (posada en comú).

    Vídeos:
    OBERTS AL MÓN, 20 ANYS D'ERASMUS











  • 4. Elecció dels CÀRRECS del curs: Pissarra, llista faltes, oració, demanar silenci(silenciador), agentes Covid, cabecilla sublevados, distribución clase, juegos patio, diccionario, apadrinament lector, ESCACS

    5. Normes de Convivència, reciclat, xandal i uniforme.

    6. Normes d’Avaluació-Promoció.

    7. Horaris.
     

    HORARI 6é  PRIMÀRIA 21-22

    HORES

    DILLUNS

    DIMARTS

    DIMECRES

    DIJOUS

    DIVENDRES

    8:50 – 9:45

    RELIGIÓ

    CASTELLÀ

    MATEMÀTIQUES

    E. FÍSICA

    MATEMÀTIQUES

    9:45 – 10:30

    CASTELLÀ

    E. FÍSICA

    VALENCIÀ

    MATEMÀTIQUES

    ANGLÈS

    10:30 – 10:55

    PATI

    PATI

    PATI

    PATI

    PATI

    11:00 – 11:45

     

    MÚSICA

     

    VALENCIÀ

    ANGLÈS

    SOCI/NATU

    NATU/SOCI

    11:45 – 12:20

    VALENCIÀ

    MATEMÀTIQUES

    E. FÍSICA

    CASTELLÀ

    CASTELLÀ

    13:55 – 14:40

    DINAR

    DINAR

    DINAR

    DINAR

    DINAR

    14:50 – 15:35

    MATEMÀTIQUES

    ANGLÈS

    CASTELLÀ

     

    VALENCIÀ

    PLÀSTICA

    15:35 – 16:20

    NATU/SOCI

    SOCI/NATU

     

           TUTORIA

    RELIGIÓ

    VALENCIÀ

     


  •  
    9. Material necessari per al curs.

        - 1 llibreta gran quadriculada per assignatura (per a naturals i socials val la mateixa)
        - Bolígrafs blau, negre i roig,
        - Llapis i goma,
        - Diccionari d’Anglès,
        - Regla, esquadra, cartabó i compàs,
        - Colors i rotuladors,
        - Pegament de barra i tissores,
        - Falsilla per escriure recte en fulls blancs,
        - Llibres folrats i amb el nom possat
        - Pendrive U.S.B.                                                                                                                                                                                                                                                                                   
    10. Recordem com s’han de presentar els treballs (neteja, ordre,...)

    11. Horari d’atenció a pares:  DIMARTS DE 9:45 - 10:30

    12. Formem grups de treball.

    13. Apadrinament LECTOR...AMB INFANTIL

    14. Horari biblioteca (pendent). Quadern lector.

    15. Lectures trimestrals obligatòries: 2 llibres en Castellà i 1 llibre en Valencià.

    16. Encarregats: Ordre i neteja, Assistència, Brain Gym, Hort,...

    17. Blog del mestre i Bitàcola de classe.

1 comentario:

  1. Ferran me a agradat molt esta dedicatodia.
    Laura G. 5 primaria.

    ResponderEliminar