MOTIVACIÓN POR EL TRABAJO
CURS 2020-2021
1. PRESENTACIÓ.
Em presente:
·
Explique qui sóc i de què els vaig a donar classe.
·
Ells i elles es presenten a partir del Joc dels
adjectius:
Joc dels adjectius: fiquem el vídeo dels adjectius.
Joc dels adjectius: fiquem el vídeo dels adjectius.
Els lligen i anoten
aquells que no entenen. Els expliquem.
A continuació tornem
a ficar el video i ells es presenten triant dos o tres adjectius que els
definisquen. Al finalitzar justifiquen les seues respostes.
Amb els que no entenen podem fer que, per parelles ,
formen altres paraules a partir de les lletres: p.ex CONFORMISTA...MONO, MOTA,
FORMA,... Les més originals obtenen un punt.
2. DINÀMICA DE GRUP: Farem
un parell de jocs de confiança:
- EL CABDELL DE LLANA o La teranyina.
Explicamos
el ejercicio y la reflexión final.
Nos
sentamos en círculo silenciosamente. Una vez que estamos en círculo debemos decir alto a todo el grupo una cosa que hacemos muy bien y lanzamos un ovillo a otra persona del grupo,
manteniendo la hebra de lana sujeta con nuestro dedo.
Cada
persona que recibe el ovillo, rodea uno de sus dedos con la lana y pasa el
ovillo a otra persona. Así hasta que todo el grupo haya dicho algo que hace muy
bien, pero muy, muy bien.
Lo
primero que comentaremos, como siempre, es cómo nos hemos sentido. Nos ha
costado decidirnos por una de nuestras cualidades. (Habrá ayudado si la
reflexión sobre lo que vamos a decir la hemos hecho antes de comenzar la
dinámica, así se evita que se copien y que dediquen un tiempo a pensar sobre su
propia vida)
A
continuación reflexionamos sobre lo que hemos construído:
¿Qué
hemos construído al final de la dinámica?
Una
tela de araña,
Un
lío,
Una
red, con esta última nos quedamos. Reflexionemos sobre lo que significa ser
red, ahora que está tan de moda la internet (inter-red).
Cuando
se trabaja en red, ¿cómo nos afectamos mutuamente?. Ejemplo: si una persona se
levanta ¿qué les pasará al resto? Si se quiere ir, si no quiere sujetar la lana
¿afecta al grupo? Si tira con demasiada fuerza....
Buscamos
situaciones reales de la vida para comparar esta situación. Hablamos de las
ventajas o de los inconvenientes. Nos podemos centrar en el aula. ¿Somos una
red? ¿Nos afectamos? ¿Cómo?
Estoy
segura que no hace falta que el o la profe digan nada. Vale con que lancemos
las preguntas más cercanas a la vida del grupo-clase. Si grabamos el debate
tendremos una "superponencia" de lo que es el trabajo el red.
- La catifa màgica.
- Missatge amagat:
tots en cercle, un ix de la classe i els demés triem una paraula; p.ex. Pi-lo-ta. Dividim el grup en tres (segons el
nombre de síl·labes i quan entra la persona de fora, a la de tres diguem les nostres
síl·labes tots alhora. Les ha d’endevinar.
Coneguem els nostres mestres.
Amparo en Matemàtiques*
Núria i Jo en
Llengua castellana*
Jo en llengua valenciana, Naturals, Socials i Educació física
Cristina en
Anglès, Música i plàstica.
Amparo en
Religió i matemàtiques
3. Objectiu general: ¡CUÍDATE, CUÍDAME!
DECOREM LA CLASSE
Amb cartolines de colors plantegem missatges sobre les coses que podem
aconseguir tots junts. Les peguem i pengem.
4. NOVA
TEMÀTICA A LA CLASSE I NOUS CÀRRECS
CABECILLA DE LOS SUBLEVADOS
LISTA BLANCA DE ALTRUISTAS Y EMPRENDEDORES
ABODAD@
SABIO DEL MES
FELICITO, PROPONGO, CRITICO
5. Comentem les
vacances d’estiu (redacció).
- Llocs visitats,
- Millor experiència.
- Has conegut amics nous?
- Comences amb il·lusió el nou curs?
- Qué esperes d’aquest curs?
- Qué esperes del teu tutor?
- Com t’agradaria que foren les classes?
6. Horaris.
Grups interactius no es faran.
Atenció a pares:
dilluns de 11:00 a 11:45
7. Normes de Convivència:
Entradas, cambios de clase, salida al recreo, tiempo de
recreo, reciclat, xandal i uniforme,
escala de baixada i
porta d'eixida, reciclatge...
COVID
8. Elecció del
Delegat i Subdelegat del curs i altres càrrecs:
9. Formem grups de treball per als càrrecs
10. Normes d’Avaluació-Promoció.
11. Material necessari per al curs.
- Llibretes quadriculades tamany A4 grans (Una per a cada assignatura o una per cada dos)
- Bolígrafs blau, negre i roig,
- Llapis i goma,
- Diccionari d’Anglès,
- Regla, esquadra, cartabó i compàs,
- Colors i rotuladors,
- Pegament de barra i tissores,
- Falsilla per escriure recte en fulls blancs,
- Llibres folrats i amb el nom possat
- Pendrive U.S.B.
- Per Ed. Física: tovallola gran (microfibra), sabó, gel hidroalcoholic.
12. Recordem com s’han de presentar els treballs (neteja, ordre,...)
13. Horari d’atenció a pares: Dimarts 11:45- 12:30
14. Lectures trimestrals obligatòries: 1 llibre en Castellà i 1 llibre en Valencià.
15. Encarregats: Ordre i neteja, Assistència, Brain Gym, Hort,...
16. Blog del mestre i Bitàcola de classe.
17. Correu Office.
No hay comentarios:
Publicar un comentario