INTRODUCCIÓ
La
reproducció és
una de les funcions vitals fonamentals en els éssers vius, ja que és
necessària per la perpetuació de l'espècie.
En
aquest tema sou vosaltres els únics protagonistes, és a dir, heu
d'investigar, buscar informació, plasmar-la en un document i
posteriorment exposar-la a la resta de la classe.
TAREA
Vosaltres
sou els alumnes de 6è de Primària de l’escola Abad Sola de
Gandia. Heu d’utilitzar tots el mitjans que tingueu al vostre abast
per tal de realitzar el treball que es proposa a continuació. A més
de buscar en enciclopèdies (de la biblioteca o particulars) i en el
llibre de text també utilitzarem Internet per completar les vostres
recerques.
Després
de la recopilació de les informacions aconseguides tindreu que
presentar-les.
Podreu
utilitzar diferents formats:
-El
clàssic, en fulles, amb un text
explicatiu amb dibuixos i esquemes,
-En
un document Word (open
office), fet amb l’ordinador, o
Formarem
parelles per a la investigació. Cada parella serà
responsable de l'organització i correcta realització de la tasca.
Totes
les parelles hauran de presentar el seu treball en qualsevol dels
formats proposats i, a més, hauran de preparar una exposició
per tal d'explicar els
continguts treballats.
A
continuació us propose la distribució del treball.
PRIMER
GRUP
-
LES ETAPES DE LA VIDA I ELS
CARÀCTERS SEXUALS
1.
Etapes de la vida. Heu d'aprofundir
en la Pubertat
2.
Els caràcters sexuals. Primaris i secundaris.
SEGON
GRUP
-
ELS APARELLS REPRODUCTORS
1.
L’aparell reproductor masculí:
descripció i funcionament.
2.
L’aparell reproductor femení:
descripció i funcionament.
3.
La menstruació o cicle menstrual.
TERCER
GRUP
-
LES CÈL·LULES SEXUALS I LA FECUNDACIÓ
1.
Les cèl·lules sexuals: espermatozoide i òvul.
2.
La menstruació o cicle menstrual.
3.
La fecundació: El
zigot i l'embrió.
QUART
GRUP
-
L’EMBARÀS
I EL PART
1.
L’embaràs: Formació de la
placenta i transformació d'embrió a fetus.
2.
El part.
3.
La lactància
RECOMANACIONS:
Abans
de començar el vostre treball i de formar les parelles haureu de fer
un estudi previ del tema. Llegireu la informació que inclou el
llibre de text i la que pugeu trobar en enciclopèdies. També
revisareu les pàgines web d’interès per tal de conèixer tot el
que anem a investigar.
Al
finalitzar la primera sessió o quan tinguem una idea clara sobre el
tema formarem les parelles i distribuirem la tasca.
La
majoria de la informació de les pàgines web proposades està en
Castellà això implica que tindreu que traduïr-la al valencià en
el moment de plasmar-la en el vostre treball.
És
convenient acompanyar les explicacions amb imatges i gràfics.
Els
treballs presentats han de respondre a les qüestions de
l’apartat TAREA.
Els
murals han de ser esquemàtics i han de contenir la informació justa
i necessària.
No
es tracta de copiar i pegar, si no de que seleccioneu i
transformeu la informació amb les vostres paraules.
AVALUACIÓ
|
Poca
consolidació
1 |
Aprenentatge
regular
2 |
Bon
aprenentatge
3 |
Excel·lent
aprenentatge
4 |
Notació
numèrica |
TREBALL
EN GRUP
|
Alguns
participants no han fet la seua part del treball.
Han treballat individualment.
|
Una
persona ha realitzat el treball mostrant interès en ocasions.
|
El
treball s’ha repartit i quasi tots han treballat per igual.
|
El
treball s’ha repartit i quasi tots han treballat per igual. Tots
coneixen el tema.
|
|
ELS
CONTINGUTS I LA SEUA ORGANITZACIÓ
|
Idees
simples i mal estructurades, seleccionen poques i errònies dades.
|
Idees
incompletes i mal organitzades.
Selecció suficient de dades. |
Han
desenvolupat tots els punts però la organització no es
bona.
Selecciona suficients dades, ben seleccionades i sintetitzades. |
Han
desenvolupat tots els punts i han organitzat la informació
correctament.
Dades ben seleccionades, resumides i presentades. |
|
MOTIVACIÓ
|
No
han mostrat cap interès per l’activitat.
|
En
ocasions han mostrat interès.
|
S’han
mostrat participatius y motivats.
|
La
seua motivació i participació han segut òptimes.
|
|
UTILITZACIÓ
DELS RECURSOS INFORMÀTICS.
|
Han
demostrat un us pobre dels recursos informàtics a més
de cap interès per millorar.
|
Els
ha costat utilitzar correctament els recursos informàtics, però
han millorat un poc.
|
L’ús
dels recursos informàtics ha segut satisfactori. Han millorat
considerablement en aquells casos que no partien amb un us fluid.
|
L’ús
dels recursos ha segut en tot moment òptim, han ampliat
contínuament els seus coneixements i han ofert ajuda a la
resta de companys.
|
|
CORRECTA
REALITZACIÓ DEL DOCUMENT A ENTREGAR
|
La
presentació és pobre i no contempla totes les dades requerides.
Te moltes errades.
|
La
presentació és pobre i encara que contempla totes les dades
requerides, te algunes errades.
|
La
presentació és atractiva i contempla totes les dades requerides.
Te algunes errades.
|
La
presentació és atractiva i contempla tots els temes proposats.
No presenta errades importants.
|
Escala
d’estimació
Poca
consolidació
|
Aprenentatge
regular
|
Bon
aprenentatge
|
Excel·lent
aprenentatge
|
|
PUNTUACIÓ
|
5-9
|
10-14
|
15-19
|
20
|
RECURSOS
GENERALS:
PUBERTAT
QUÉ OCURRE DURANTE LA PUBERTAD (REVISTA MUY INTERESANTE)
Títol: Pubertat
URL: http://ca.wikipedia.org/wiki/Pubertat
QUÉ OCURRE DURANTE LA PUBERTAD (REVISTA MUY INTERESANTE)
Títol: Pubertat
URL: http://ca.wikipedia.org/wiki/Pubertat
Títol: Todo
acerca de la
pubertad
URL: http://kidshealth.org/kid/.../puberty_esp.html
CURIOSIDADES SOBRE LA PUBERTAD
URL: http://kidshealth.org/kid/.../puberty_esp.html
CURIOSIDADES SOBRE LA PUBERTAD
REPRODUCCIÓ
Títol: Reproducció
en els éssers humans
Títol:
L’aparell reproductor
Títol: Aparato
reproductor
masculino
URL: http://es.wikipedia.org/wiki/Aparato_reproductor_masculino
URL: http://es.wikipedia.org/wiki/Aparato_reproductor_masculino
Títol: Sistema
reproductor
femenino
URL: http://kidshealth.org/.../female_reproductive_system_esp.html
URL: http://kidshealth.org/.../female_reproductive_system_esp.html
Títol:
La fecundació, la gestació i el part.
Otros recursos interactivos
|
|
Las etapas de la vida y los caracteres sexuales
|
|
Los aparatos reproductores
|
|
Las células sexuales y la fecundación
|
|
El embarazo y el parto
|
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario