Primer dia de classe
Bon dia, com ja sabeu és moment de continuar el viatge que vam començar en 1er de PRIMÀRIA. A mi m'agrada comparar la vida amb un vaixell que sarpa d'un port i s'endinsa a la mar sense saber ben be què va a passar al llarg del camí. Si aprofitem el temps estic segur que en el transcurs del nostre viatge omplirem la nostra vida d'experiències i coneixement. Quan preparem un viatge sempre pensem en un destí i en una finalitat. La finalitat d’aquest sou vosaltres, la vostra educació,... El curs comença i és bon moment per reflexionar sobre quins són els nostres objectius i lluitar per ells. Jo, Ferran, tinc la sort d’acompanyar-vos en aquest trajecte i no em queda més que desitjar-vos un ¡BON VIATGE!
QUINS SÓN ELS NOSTRES OBJECTIUS?
CREIEU QUE ELS PODEM ACONSEGUIR?
ENCARA QUE EL NOSTRE VAIXELL SIGA...
POBRE O VELL
I SI TENIM BON ORATGE (BONA SORT,...)
I QUÉ TAL AMB ELS PIRATES (ELS ANIRÀ BÉ?)
1. Presentació.
- Ens presentem i diguem breument què esperem d'aquest curs i què li oferim; és a dir: què volem aconseguir en aquest curs i què podem aportar als altres?
- Dinàmiques de grup.
- YO SÓC... ( Cadascú escriurà en una targeta la classe de persona que és, sense escriure el seu nom i, amb 6 úniques paraules. El mestre numera les targetes i les fica a la paret. Cada alumne, amb una fulla tracta d'endevinar de què persona és cada descripció. Posteriorment ens posem d'acord sobre a quí pertany cada descripció aportant els motius).
Reflexions:
- Ha sigut difícil descriure'ns només amb 6 paraules?
- I si solament puguerem descriure'ns amb 3 paraules? Quines triaríem?
- Vos han reconegut facilment els vostres companys?
- Heu encertat molts companys?
- Podeu afirmar que us conegueu be?
Conclusions:
- És diferent la forma en que ens veiem nosaltres mateixos a com ens veuen els demés.
- A vegades mostrem molt menys del que som i no permetem que els altres ens puguen conéixer millor.
- És important mostrar el millor que tenim als demés per tal que milloren les nostres relacions amb els altres.
- EN BUSCA DE…(Cadascú amb aquesta fitxa busca entre els companys…)1Algú/na que gaste el mateix nombre de peu que tu……………..
2Algú/na a qui li agraden més les mates que el Coneixement del medi…………...
3Algú/na que tinga un caràcter o forma de ser paregut a tu…….
4Algú/na que tinga el seu aniversari el mateix mes que tu……...
5Algú/na que li agrade ajudar i es preocupe pels companys…….
6Algú/na que necessite carinyo….. dona-li un abraç….
7Una persona, inventeu una consigna i …...¡CRIDEU-LA!
8Algú/na que practique el mateix esport que tu…………………..
9Algú/na que estiga nerviós pel començament del curs………..
10Algú/na que li agraden els massatges…..fes-li un…………...
- T’AGRADEN ELS TEUS VEÏNS??? (Sentats en cercle menys un que pregunta a un altre ...“T’agraden els teus veïns?”...
si la resposta és “si” es corren un seient a l’esquerra“ “ “ “ “si” x2 es corren un seient a la dreta“ “ “ “ “si” x3 es camvien tots de lloc a la vegada“ “ “ “ “no”...aquest ha de dir, rápidament, quines dos persones han d’ocupar els llocs dels seus costats. Paga qui es queda sense cadira.- LIMÓN-LIMÓN (Sentados en círculo menos uno que se acerca a otro y le dice: …..limón-limón…. ha de nombrar al de su derecha
…..naranja-naranja….ha de nombrar al de su izquierda…..fresón-freson… ha de nombrar a quien señale….cesta de frutas...todos se cambian de sitio(paga o pasa al centro quien se equivoca)2. Comentem les vacances d’estiu (redacció).- Llocs visitats,- Millor experiència.- Has conegut amics nous?- Comences amb il·lusió el nou curs?- Qué esperes d’aquest curs?- Qué esperes del teu tutor?- Com t’agradaria que foren les classes?3. Objectiu general: OBERTS AL MÓN, 20 ANYS D'ERASMUS (posada en comú).Vídeos:OBERTS AL MÓN, 20 ANYS D'ERASMUS
- 4. Elecció dels CÀRRECS del curs: Pissarra, llista faltes, oració, demanar silenci(silenciador), agentes Covid, cabecilla sublevados, distribución clase, juegos patio, diccionario, apadrinament lector, ESCACS5. Normes de Convivència, reciclat, xandal i uniforme.6. Normes d’Avaluació-Promoció.7. Horaris.
HORARI 6é PRIMÀRIA 21-22
HORES
DILLUNS
DIMARTS
DIMECRES
DIJOUS
DIVENDRES
8:50 – 9:45
RELIGIÓ
CASTELLÀ
MATEMÀTIQUES
E. FÍSICA
MATEMÀTIQUES
9:45 – 10:30
CASTELLÀ
E. FÍSICA
VALENCIÀ
MATEMÀTIQUES
ANGLÈS
10:30 – 10:55
PATI
PATI
PATI
PATI
PATI
11:00 – 11:45
MÚSICA
VALENCIÀ
ANGLÈS
NATU/SOCI
11:45 – 12:20
VALENCIÀ
MATEMÀTIQUES
E. FÍSICA
CASTELLÀ
CASTELLÀ
13:55 – 14:40
DINAR
DINAR
DINAR
DINAR
DINAR
14:50 – 15:35
MATEMÀTIQUES
ANGLÈS
CASTELLÀ
VALENCIÀ
PLÀSTICA
15:35 – 16:20
NATU/SOCI
SOCI/NATU
TUTORIA
RELIGIÓ
VALENCIÀ
- 9. Material necessari per al curs.- 1 llibreta gran quadriculada per assignatura (per a naturals i socials val la mateixa)- Bolígrafs blau, negre i roig,- Llapis i goma,- Diccionari d’Anglès,- Regla, esquadra, cartabó i compàs,- Colors i rotuladors,- Pegament de barra i tissores,- Falsilla per escriure recte en fulls blancs,- Llibres folrats i amb el nom possat- Pendrive U.S.B.10. Recordem com s’han de presentar els treballs (neteja, ordre,...)11. Horari d’atenció a pares: DIMARTS DE 9:45 - 10:3012. Formem grups de treball.13. Apadrinament LECTOR...AMB INFANTIL14. Horari biblioteca (pendent). Quadern lector.15. Lectures trimestrals obligatòries: 2 llibres en Castellà i 1 llibre en Valencià.16. Encarregats: Ordre i neteja, Assistència, Brain Gym, Hort,...17. Blog del mestre i Bitàcola de classe.
Ferran me a agradat molt esta dedicatodia.
ResponderEliminarLaura G. 5 primaria.